Ögonbryn!

Idag är självförtroendet tillbaka. Jag redigerar, läser, tänker att det kanske är ganska bra iallafall! Att det kanske kan bli något sen också! Och går det inte så har jag alltid min medicinska forskarbana att falla tillbaka på. Nu skall jag presentera mina senaste rön för er! Igen helt gratis! Ni tacka mig senare!

Jag hade en lugn morgon. Meditativ nästan. Jag noppade nämligen ögonbryn, mera meditativt än så  blir det inte i mitt liv just nu! Ni ser igår var jag och mannen på date. Bara vi två. Först på show och sedan på middag. Vi pratade, drack två glas vin, hade trevligt. Ni vet som man gör när man är på date med någon man tycker om. Sedan kom vi hem. Seeent. Först klockan 23! På en vardag! OMG! Och vi hade druckit vin! På en onsdag!! Living on the edge liksom!
Allt detta gjorde att jag när jag vaknade i morse var tvungen att spendera tjugo minuter framför spegeln för att noppa mina ögonbryn! Och nu måste vi verkligen prata om det här! What’s the deal alltså? Man dricker vin/öl/tequila shots (pick one according to age) sover lite för lite och vad händer? Jo, ögonbrynen växer???? Ju värre bakfylla, desto mera att noppa! (Ja, och nu hoppas jag alltså att det är någon annan som har upplevt detta fenomen, annars är det ju jättepinsamt och jag jättekonstig.) Och så står jag där och noppar och tänker så här: Ögonbryn ser ju likadana ut som ögonfransar. Måste vara samma sak. Och alla vill ha långa ögonfransar. Jag tänker TADAAAAAA skit i mascaran, doppa ögonfransarna i snapsen! Badda dem i vin. Tvätta dem med öl. Luta dig tillbaka och se dem vääääääxa!

Ni kan tacka mig när vi ses. Om ni ser något genom era extremt långa ögonfransar!

One thought on “Ögonbryn!

Kommentera

