Ibland lyckas man!

Jag tvivlar ibland det gör jag! Tvivlar på min karriär, på min förmåga att skriva. Men än finns det kanske hopp. Kanske lyckas jag faktiskt med en andra bok. För se vad som nu har kommit! Pocketversionen av min första bok! Nu på Bokus. Klicka här så får ni se! It’s for real!

http://www.bokus.com/bok/9789175539591/loftet/

Ibland bara lyckas man liksom!

Lite som i verkliga livet också, plötsligt bara så lyckas man. Igår fortsatte vitsarna. 6-åringen höll hov:

– Knack, knack!
– Vem där?
– Orvar.
– Vem Orvar?
– Knackorvar.

Och så skrattade hon som bara en 6-åring täcks åt sina egna skämt. Då glimrar plötsligt 4-åriga sonen till.

– Bye, bye. säger han för han har lärt sig engelska.
– Vem går, frågar jag.
– Skålv.
– Vem skårv??
– BYESKÅLV!

Tvåspråkiga ordvitsar! Han är ett geni!

 

4 thoughts on “Ibland lyckas man!

  1. Så bra gjort av din son på bara 4 år!? Förövrigt vill jag säga att din blogg är super!! Och att din bok verkar bra. Provläste. Kommer köpa den. Jag har själv författarambitioner. Skriver på en novellsamling. Drömmer om att bli publicerad. Är mammaledig och har svårt få till det tidsmässigt men ska skärpa mig!! Annars stannar det vid en dröm. Jag måste iallafall försöka. På riktigt!!
    / Jeanette

    • Vda kul att du tycker om bloggen! Och tro mig jag vet precis hur det är med det där att få tid att skriva när man är mammaledig (världens mest missvisande ord? mammaledig? Inte många lediga minuter där inte) Åååh vad det är svårt! Men det går! Bara man bestämmer sig! Så går det! Boka en viss tid varje vecka, bara en timme nu och då. Tisdag kväll mellan kl 21-22? Eller torsdagmorgon 6-7? Vad som helst som passar men så att du vet att det är nu du skriver! Och så gör du det! För det är värt det! Jag lovar! =) Lycka till!

Kommentera

