Chic!

Idag har jag jobbat och korrläst och kollat och allt går lekande lätt för nu har jag varit i Barcelona! Och det var precis så härligt som jag hade tänkt det! Solen sken och det var varmt och gott och underbart. Vi gick och vi åt och vi drack Sangria i solen och shoppade lite och jag var så där snyggt casual chict klädd som man bara kan vara när man inte riskerar att måsta bära ett barn på axlarna samtidigt som barnet äter chokladglass, i gassande sol! Och min handväska var liten och chic och innehöll bara mitt kreditkort och mina solbrillor. Inga näsdukar, inga krisbananer, inga tuggummin, inga extra vantar, inga små askar med torra russin. Och jag insåg att det behövdes.

Förra söndagen var några kompisar med barn hos oss på lite söndagshäng. Den ena kom med standradassecoaren du bär om du har två små barn varav den ena relativt nyligen har slutat med blöja, nämligen en fullpackad Ikeakasse! För så är det, har du två små barn och skall förflytta dig mer än tre meter hemifrån då packar du en Ikeakasse full. För varje adderad tio meter så lägger du till en Ikeakasse ända tills bakluckan i bilen är så proppfull att du ångrar att du inte tog lastbilskörkort när du en gång var i gång! När andra kompisen kom kollade hon in Ikeakassen, såg att det var den mindre modellen och utbrast spontant:

– Åh kolla, du har den lilla, den är så snygg. Chic på något sätt.

Och nej, det var inte sarkastiskt menat. Det var hög tid att åka till Barcelona. Utan barn!

One thought on “Chic!

Kommentera

