Morgon

Det går låååångsamt idag. Sjuuukt långsamt. Varje ord sitter som ett skruvstäd som måste pressas fram. Tvingas ned på pappret (ja eller på skärmen då med låter ju bättre med papper). I natt hade fem-åringen mardrömmar! Det var krokodiler och storbränder och kameler! Jag har ingen aning om varför men han är livrädd för kameler???!!. Och mardrömmar på natten betyder trött femåring på morgonen och det vet vi alla vad det betyder! Och hur är det meningen att man skall komma in i något slags zen flyt av skrivande när man har spenderat hela morgonen med att höra en vildunge skrika för sina lungors fulla kraft

– DUUUMMMMMAAAAAA MAAAAAMMMMMAAAAAA!

Jaha och så var den skrivdagen gone! För så är det, så fungerar jag. Dålig morgon betyder dålig dag. Vilket får mig att inse att jag borde skriva böcker på sommaren. Och sedan ta paus hela hösten, vintern, våren. Tvärtom mot vad jag gör nu.

För ni minns det där jag sa om drömmar? Alla de drömmar man hade på sommaren. Alla de saker man bestämde sig för att man skulle göra på hösten. Nåja, vad kan jag säga, det är väl inte så konstigt om det är några av drömmarna som faller mellan stolarna när man går från en start på dagen som ser ut så här:

Man äter det här:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

På ett ställe som det här:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAI sällskap av det här:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Till att äta havregrynsgröt på ett ställe som det här,  i sällskap av det här:

bild-24

What can I say? Kära sommar, jag saknar dig! Min inspiration behöver dig!

 

Kommentera

