Glamour!

Det vilar något lite hemlighetsfullt över att vara författare. Något lite mystiskt. Något nästan glamouröst. Det är det inte. Inte när du har släpat två morgontrötta barn till dagis i duggregn och kolmörker. Inte  när du köper toalettpapper och diskmedel på vägen hem. Inte när du tar paus i skrivandet för att dammsuga och skrubba toaletterna. Då är det bara ett jobb. Ett helt vanligt jobb. Utan varken mystik eller glamour!

Och nu har jag insett att det är det som saknas i mitt liv. Det som skall fullända min existens! Glamour! Jag behöver mer glamour! Igår var jag på vår årliga show-med-middag-date med min mamma och min syster! (se så myyysigt det är när ni har följt mig så länge att ni börjar urskilja mönster, hitta mina traditioner. Så här lät det förra året när vi var på show med middag: https://bliforfattare.wordpress.com/2013/11/07/tid/)

I år var det Burlesqueshow! Hela vägen från London. Äkta burlesque! Med bögar och transvestiter och divor och humor och yppiga brudar med tofsar på brösten och halvnakna män hängandes i nät i taket. Och det var sjukt roligt, och det var imponerande och det var GLAMORÖST! Med glitter och fjäderboan och strumpeband och skyhöga klackar! Och jag tänker Burlesque DET är min grej. Jag vill också sippa champagne hela nätterna, jag vill ha kurvor (crossfit alltså soooo last year) Jag vill säga saker  som – I don’t belive in public transport, darling!,  vifta lite med min fjäderboa och och snurra på tofsarna som jag har tejpat fast på mina bröst!

Jag tror att jag skall överraska familjen i kväll till fredagsmyset. Vi har bjälkar i taket, jag kan säkert hissa upp sonen i en gammal fiskehåv i dem. Få dottern att göra några spagat i en paljettklänning. Tvinga mannen att sjunga – Diamonds are a girls best friend… iklädd jobbkostymen men utan skjorta där under. Nu måste jag bara öva lite så jag själv får till det rätta snurret på brösttofsarna.

Popcorn och Bolibompa liksom, soooo last year, darling! Fredagsmyset has gone Burlesque!

Tror ni det blir glamoröst?

Kommentera

