Motiverad.

Nu är jag tillbaka vid datorn. Hela dagen har jag skrivit. Lugnt, inspirerat, motiverat. Lugnt för nu har jag varit på semester och samlat solsken och värme och umgänge med min familj. Inspirerat för att jag älskar att skriva och har haft paus från skrivandet och hunnit tänka. Motiverat därför att det här är mitt jobb. Ett jobb som betalar min lön. En lön som tillsammans med mannens (ok lite mera mannens då men hey I’m working on it) gör att vi kan åka på semester. Åka till värmen och solen och havet och stranden när det är som kallast och mörkast här. Motiverad därför att det är en sann lycka att kunna ge sina barn den upplevelsen. Ett privilegie att kunna resa med din familj. En lycka jag vill kunna fortsätta med. Så för att fylla reskassan igen jobbar jag. Motiverat, För det var underbart.

Här kommer lite motivation till er andra.

Vi åt frukost här.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi simmade i havet.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och i poolerna.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi promenerade på stranden och tog dagliga löpturer i vattenbrynet ( och med vi menar jag här kanske mera mannen än mig själv då)
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi gick på massage på stranden varje dag (och nu menar jag kanske mera mig själv än mannen)
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch varje kväll vandrade vi i solnedgången längs stranden för att äta middag på någon strandrestaurang. Och det var varmt och vänligt och fantastiskt gott.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och barnen var glada och snälla och pussade på varandra helt spontant.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi red på elefanter och fascinerades av hur stora och mjuka och snälla de var.  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch vi trekkade lite i djungeln och simmade i vattenfall.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAVi åt middag i solnedgången igen och jag kunde aldrig bestämma mig vad som var godast så jag beställde av allt för ända sedan jag bodde och studerade i Thailand som ung så älskar jag det thailändska köket farligt mycket.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Och mannen och jag drack kall öl när kvällen kom och barnen var fortfarande snälla mot varandra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAVi åt pannkakor i natten med havet och stjärnorna som sällskap.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Och vi simmade igen och igen och gick på mera massage och åt glass och färsk vattenmelon och mango och barnen var på kiddie club och klädde ut sig och hade dansskola och fick kompisar och uppträdde på kvällen på en riktig scen.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Och nu är vi tillbaka i kylan och snön och mörkret och det är helt ok för nu är kvällarna redan lite ljusare och man kan åka skidor och köpa tulpaner och för att barnen imorse dansade iväg till förskolan med foton att visa och snäckor att ge och choklad att bjuda på och deras kompisar kastade sig om halsen på dem när de kom in och för att jag vet att där borta någonstans fortsätter solen att gå ner i ett ljummet hav och det motiverar för jag vet att nästa år kan vi åka tillbaka. Bara jag skriver så kan vi. Så nu skriver jag igen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Kommentera

