Annandagfödelsedag!

Idag har jag inte skrivit mycket. Motivationen var inte på topp direkt Hur skulle den ha kunnat vara det. När jag inte har födelsedag längre. När det är ett helt år till nästa. Igår vaknade jag och hade födelsedag. Idag har jag bara vaknat och inte haft födelsedag eller fått presenter eller blivit gratulerad. Idag har jag bara vaknat och varit 39 år! Och det var ju inte supermuntert om man säger så. Därför har jag nu bestämt att jag idag firar annandagfödelsedag. Ni vet annandagpåsk, annandagjul varför inte annandagfödelsedag? Ni förstår, som författare måste man kunna peppa sig själv. Man måste kunna plocka upp sig själv när man rasar ner i ett hål. För det finns igen annan som gör det.

Därför bestämmer jag själv att förlänga den här glädjen av att fylla år. Att suga ut det bästa ur det. För annars är jag bara 39 år och lite patetisk. Man måste tänka positivt. Det gör jag.

Jag har födelsedag den 14 April. Vet ni vad annat som har hänt den 14 april? Jo det här:

Abraham Lincoln mördades

Mount Vesuvius fick utbrott

Titanic körde på ett isberg

De värsta sandstormarna drog in över Amerikanska mellanvästern under den sk black sunday under Dust Bowl-tiden.

Den största hagelstormen någonsin med hagel som vägde 1 kg drog in över Bangladesh och ödelade delar av landet.

Ni ser, man kunde kanske tänka sig att 14 april inte är en så bra dag att födas på? Att det är en otursdag? Ja, så kan man välja att se det. Eller så kan man tänka så här. Allt detta hemska behöver något fantastiskt för balans. Vad händer?

Ja, jag föds!! Tadaaaaa! Ni förstår att jag firar min födelsedag i dagarna tre!

 

One thought on “Annandagfödelsedag!

Kommentera

