Det här med tid.

Idag har jag inte skrivit. Inte ett enda ord. Och jag medger att det börjar vara oroväckande ofta som jag inte skriver! För det är så mycket annat som måste göras. För att dagarna inte räcker till. För att tiden går så fort! Det säger alla. Att tiden bara går fortare och fortare. Men vet ni vad? Det stämmer inte. Det har jag nu bevisat!

Jag har nämligen ägnat mig åt lite forskning igen. Ni vet, jag brukar ju göra det så här alltid emellanåt. Jag har ju tidigare forskat om magsjuka här: https://bliforfattare.wordpress.com/2014/03/03/skydd-mot-magsjuka/,
Om smärta här:
https://bliforfattare.wordpress.com/2014/02/27/skalor/
Och till och med om kvantfysik här:
https://bliforfattare.wordpress.com/2014/02/19/kvantfysik/

Idag var det dags igen. Den här gången tog jag mig an tid. Om hur man stannar tiden! Och vet ni vad? Jag lyckades. Lyckades bromsa upp tiden så till den grad att den nästan gick bakåt. Och i min stora godhet tänker jag nu delge er denna enorma vishet helt gratis! Einstein och hans relativitetsteori kan slänga sig i väggen liksom för jag har stannat tiden!

Man gör så här: Man tar 50st roliga,smarta, snygga, drivna, vackra kvinnor i sina bästa år och så går man på Ladies X-mas party. Och så dricker man champagne och pratar och   äter gott och pratar och dricker vin och pratar och dricker drinks och pratar och dansar och pratar och så plötsligt inser att man att klockan är sjuuuukt mycket och så vandrar man hem i natten och hoppas att ens barn mirakulöst har blivit biten av tzetze-flugan under natten och kommer att sova till kl 17 följande dag.
Det gör de inte. Så du startar dagen med sömn räknad i minuter och inte timmar och så väntar du till lunch ungefär och så vinkar du av mannen som skall sätta sig på ett flyg till Shanghai och det är då det händer! I samma sekund som han stänger ytterdörren bakom sig känner du hur hela världen gnisslar till när jordklotet ställer sig på bromsen och slutar snurra runt solen. Du har stannat världen. Du har stannat tiden! För de följande sju timmarna tills dina barn ääääntligen skall gå lägga sig är de läääängsta du har upplevt i ditt liv. (Eller i alla fall de längsta sedan du senast hade den absurda idén att dansa hela natten i tron att du kanske inte sen heller hade några barn). Och det hjälper inte att du låter dem spela på iPaden mitt på dagen, hjälper inte att du låter dem bada tills de skulle passa med mandlarna i glöggen, hjälper inte ens när du som den super snääääälla mamma du är föreslår att ni går och äter lite glass, för att fira att det är söndag liksom. För det blir inte kväll! AAALLLDRIIIIIIG mer kommer det att bli kväll. Aldrig mer kommer du att få sova!

För du har stannat tiden!

Kära Nobelkommitté, ni kan kontakta mig per mail, ring inte för jag sover!

 

Kommentera

